VIDEO PILIHAN JANUARI 2012

Cari Artikel Lain

Friday, October 29, 2010

Al Quran Mukjizat Dari Segala Mukjizat

http://duniamatahari.files.wordpress.com/2009/10/al-quran-yang-mulia-1.jpg?w=509&h=339
Al Qur'an adalah firman Allah yang di dalamnya terkandung banyak sekali sisi keajaiban yang membuktikan fakta ini. Salah satunya adalah fakta bahwa sejumlah kebenaran ilmiah yang hanya mampu kita ungkap dengan teknologi abad ke-20 ternyata telah dinyatakan Al Qur'an sekitar 1400 tahun lalu. Tetapi, Al Qur'an tentu saja bukanlah kitab ilmu pengetahuan. Namun, dalam sejumlah ayatnya terdapat banyak fakta ilmiah yang dinyatakan secara sangat akurat dan benar yang baru dapat ditemukan dengan teknologi abad ke-20. Fakta-fakta ini belum dapat diketahui di masa Al Qur'an diwahyukan, dan ini semakin membuktikan bahwa Al Qur'an adalah firman Allah.

Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.












5 comments:

  1. Surah Ke-17 (Al-Israa')
    [88]
    Katakanlah (wahai Muhammad): “Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan Al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri”.
    [89]
    Dan sesungguhnya Kami telah menerangkan berulang-ulang kepada manusia, di dalam Al-Quran ini, dengan berbagai-bagai contoh perbandingan (yang mendatangkan iktibar); dalam pada itu, kebanyakan manusia tidak mahu menerima selain dari kekufuran.

    ReplyDelete
  2. syabas satu lagi blog gerakan panji hitam timur!!! sebagai mana yg kita ketahui illuminati dan freemason adalah gerakan tentera dajjal yg skrg ini semakin agresif dan menonjol.. aku lihat sudah di imbangi dengan gerakan panji hitam timur!!! peperangan semakin hampir!!!! sesungguhnya islam itu pasti bangkit dari timur dan kebangkitannya semakin terasa...i follow u teruskan usaha murni anda... semoga anda diberkati Allah...

    ReplyDelete
  3. Amin..Tq, Dr.noProblem, insyaAllah, jika ada masa nanti ketemu kita boleh bertukar2 pandangan..Ya,gerakan Panji Hitam timur semakin hampir dan fitnah dajjal semaikin menjadi2..kita perlukan cendiakawan muslim sejati yang berjuang untuk agama Allah kerana kita semua menuju hari-hari akhir dunia ini.

    ReplyDelete
  4. Nak kongsi & tambah sikit...sebenanrnya Al-Quran amat tinggi darjat sebagai mukjizat yg terulung tiada mana2 nabi yg mendapat mukjizat sehebat Quran...

    mengapa? ia bukan sahaja fakta, sejarah, ilmu pengetahuan, fizik, kimia, bio, sains & teknologi, tetapi ia juga sarat dengan strategy peperangan menghadapi musuh Allah...

    sekiranya umat Islam zaman sekarang dapat mengaplikasikan segala strategi yg terdapat dlm Quran, nescaya Islam akan kembali menakluki dunia....

    Allahuakbar!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentar anda dihargai :)

SILA PERHATIKAN DAN FAHAMI VIDEO INI . Mudah-mudahan membuka minda dan hati kita. InsyaAllah


Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.




SAMBUNGANNYA DISINI : KLIK